Boğaziçi Yelken Kış Gezisi Jurnali’16

Dört teknelik filomuzla denize açıldığımız kış gezisinden döneli sadece bir kaç gün oldu. Havanın el verdiği her fırsatta yelken yaptığımız, bol bol gülüp eğlendiğimiz, tüm yorgunluk ve zorluklara rağmen neşemizi kaybetmediğimiz bu haftanın güzel anılarıysa etkisini daha uzun süre devam ettirecek gibi duruyor.

23 Ocak Cumartesi günü tüm ekip Marmaris Netsel Marina’da toplanmıştık. İlk günün klasiği mutfak alışverişi ve tekne kontrolleri tamamlandıktan sonra komodorumuz Özcan Vardar’ın önderliğinde batı rotamızın ilk durağı Çiflik’e doğru seyre başladık. Kadırga burnuna kadar pupa indik. Burunda hava sağanaklarda 25’e çıktığı için camadan vurduğumuz ana yelkenlerimizle hava kararırken Çiftlik Koyu’na yanaştık.

Ertesi gün hava raporları zor bir günün bizi beklediğini bildiriyordu. Sıkı bir kahvaltıyla hazırlıklarını tamamladıktan sonra bu bol rüzgarlı güne hazırdık ve sabah 10.00’da tüm tekneler Çiftlik’ten ayrıldık. Vakit kaybetmeden yelkenlerimizi basıp Bozburun’a doğru ilerlemeye başladık. Kızıl Ada’ya kadar nispeten hafif olsa da Kızıl Ada’dan sonra rüzgar ortalama 25-30 knot sağanaklarla 35-37 knot esiyordu. Dalgalar boğazın ortalarına doğru çok büyüdüğü için filo olarak kıyıya yakın seyir yapıp boğazı geçtik. Havanın kararmasıyla düşen sıcaklık ve sert rüzgar sebebiyle üşüyen ve yorulan ekipler seyre vardiyalı olarak devam etti. Yaklaşık akşam 9.30 gibi tüm tekneler Bozburun limanına yanaşmıştı.

3.gün güneşli bir sabaha uyandık ve kış gezisinin olmazsa olmazlarından teorik eğitimlerimize başladık. Öncelikle ilk yardım, sert hava ve mob manevraları takım arkadaşlarımız tarafından anlatıldı. Derslerden sonra Dirsek Koyu’na doğru orta havada orsa seyri yaptık. Bazı tekneler de usturmaçalarla mob manevralarını çalıştı. Koy’a hava kararmadan vardık.

Ertesi gün teorik dersler dünya turu ve takım yarışları anlatılarak devam etti. Sonrasında Kaptanlık eğitiminin bir parçası olan yanaşma ayrılma konusu önce karada ders olarak anlatıldı ve teoriği pekiştirmek adına manevralar tüm ekip tarafından pratikte uygulandı. Eğitimlerden sonra Selimiye’ye doğru yola çıktık. Tüm tekneler balon seyri yaptı ama havanın kararmasına yakın hava iyice bittiği için balonları indirip biraz motor seyri yaptık. Selimiye’de Sardunya restoranın iskelesine yanaştık. Hem kendisi hem de yemekleri güzel olan Sardunya restoranda geleneksel gezi rakı balığımızı yaptık. Akşam yemeğinde kadeh kaldırma ritüelimiz komodorumuz Özcan Vardar, başkanımız Göktuğ Marmara, kaptanlarımız Ferit Öztürk ve Umut Soysal ve gezimizin en genç üyesi Ozan Yakar’ın konuşmalarıyla başladı. Tabi kaldırılan kadehler de fondiplenerek indirildi. Yemekten sonra komodorumuz Özcan Vardar’ın seçtiği Shackleton’s Captain belgeselini tüm ekip olarak izledik.

5.gün teorik dersler hafif havada yelken trimi, solo okyanus yarışları ve motor teknik bilgilerinin anlatılmasıyla devam etti. Gezi geleneklerimizden olan takımiçi yarışımız Selimiye Koyu start ve Söğüt Koyu finish olmak üzere saat 12.00’de başladı.. Kaptanlar dışındaki tüm ekiplerin birbiriyle yarıştığı bu organizasyon malesef hava şartlarının talihsizliği ile karşılaştı. Havanın 0-5 arası knotta seyrettiği, teknelerin zaman zaman hareket etmediği yarışta rüzgar bir süre sonra tamamen bitti ve bundan dolayı yarış abondone oldu. Günün kalan zamanında motor seyriyle Bozburun’a geri döndük. Hava karardıktan sonra tüm filo yanaşmalarını tamamladı.

Bozburun’dan çıktığımızda hava hafifti. Bazı tekneler yedek yekelerini denediler. Daha sonra filodaki herkes bir mob manevrası denemesi yaptı. Hafif hava trimi ve balon seyri çalışıldı. Akşam Bozukkale’ye erken varan ekipler güneşi kaleye çıkıp şaraplarını yudumlayarak batırdı.

Cuma sabahı son günümüze uyandığımızda, adeta bir bahar gününe şahit olduk. Hava o kadar sıcaktı ki bazılarımız denize girdi. Keyifli bir dönüş yolculuğu yaptık. Ortalama 10 knot esen rüzgarda tüm tekneler Marmaris’e kadar balon seyri yaptı. Akşam 5 gibi Netsel Marina’ya yanaştığımızda yelkene dair çok şey öğrendiğimiz, şehirden uzak olmanın tadını çıkarttığımız, çok eğlendiğimiz, güldüğümüz tadı damağımızda bir gezinin daha sonuna geldik.

Seyir sırasında ne kadar üşüsek, ne kadar yorulsak da gezinin en zor kısmı veda zamanıydı. Vedayı bu kadar zorlaştıran ve geziyi bu kadar güzelleştiren kaptanlarımız ve tüm takım arkadaşlarımıza tekrar teşekkür ederiz.